ИЗБЕРИ: БРЯГ NEWS | БРЯГ РУСЕ | ПОСОКИ ПЛЕВЕН | НЮЗ ГЛАС ЛОВЕЧ | СИЛИСТРЕНСКИ БРЯГ

Русе: Над 1300 души си спестиха разкарването до НАП, можете и вие

Общество
11.07.2019  |  13:28
247
От 49 986 обслужени посетители, най-много са се нуждаели от изясняване на здравен статус – 10 518, а на второ място – 9 309, са подавалите данъчни и осигурителни декларации
Снимка: Архив

Над 11 300 русенци са си спестили посещение в офиса на НАП през първото полугодие на годината, като са ползвали електронните услуги на Агенцията. С толкова по-малко са регистрираните в офиса клиенти спрямо аналогичния период на 2018 г. От общо 49 986 обслужени посетители традиционно най-много са се нуждаели от изясняване на здравен статус – 10 518, а на второ място – 9 309, са подавалите данъчни и осигурителни декларации. Това съобщиха от НАП-Русе.

 

За издаване на удостоверения  към приходната администрация са се обърнали 5 846 жители на региона и на четвърто място се нареждат  5 032 клиенти, които са пожелали да направят регистрация или промени в нея като самоосигуряващи се лица или икономически субекти. Електронните услуги на НАП могат да се използват с ПИК – персонален идентификационен код, който се получава бързо, безплатно и безсрочно в офис на агенцията, като за изминалите 6 месеца с него са се сдобили 4 903 русенци и общо вече го използват 35 619 жители на региона.

 

 Две сравнително нови услуги на НАП бързо привличат вниманието на клиентите. От началото на годината до сега 6 204 граждани са предпочели да платят задълженията си с карта през ПОС терминал, което е двойно повече от съпоставимия период на 2018 г. Без възможност за сравнение, обаче, е въведеното през декември обслужване на клиенти с увреден слух, за което са регистрирани 52  посещения през изминалите 6 месеца.

Модерната електронизация на работните практики в НАП оптимизира все повече прякото обслужване на клиентите, коментират Данъчните. Средните показатели на специализираната Система за управление на клиентския поток в офиса на НАП в Русе фиксират, че за изчакване от посетителя са необходими 4, 46 мин., а за персоналното му обслужване 7, 32 мин., като общото време е 12, 18 мин. за изминалото полугодие. Това е  с почти 3 мин. по-малко от реализираното в същия период на 2018 г. и доста под нормативно изискваните 20 мин.

 

ПЕЧАТНИ ИЗДАНИЯ    ЧЕТЕТЕ ОНЛАЙН

 

 

 

НАЙ-ЧЕТЕНИ
КАЛЕНДАР | Моля, кликнете върху 2 дати

 

© 2014 Briag News.Всички права запазени!
Web Design & SEO by Zashev Design