ИЗБЕРИ: БРЯГ NEWS | БРЯГ РУСЕ | ПОСОКИ ПЛЕВЕН | НЮЗ ГЛАС ЛОВЕЧ | СИЛИСТРЕНСКИ БРЯГ

Във фарватера* на посредствеността

Коментар
11.07.2017  |  10:55
1 516

Виц. премиерът Вал  Сим. сериозно се е вживял по въпроса за нарушения на приватизационния договор за Българския морски флот (БМФ), собственост на една известна фамилия бизнесмени, която в превод от турски звучи като „Свинарови”, а иначе е Домусчиеви. Това, последното, е за уточнение на широката публика, свикнала иначе галено да нарича собственика на ФК „Лудогорец”-Разград Киро Парахода. Както също така добре е известно, въпросният Параход (вероятно прозвището е именно заради собствеността върху БМФ) не обича да му се „плава” нагоре-надолу из  фарватера и не веднъж е заявявал, че бизнесът и политиката не бива да се обвързват: „От над 20 години нашата стратегия винаги е била да не обвързваме бизнеса си с политиката, нито да зависим от обществени поръчки и да разчитаме на подкрепа на политици.( интервю от 2011 www.blitz.bg)https://www.blitz.bg/ obshtestvo/intervyu/kiril-domuschiev-golyam-biznes-s-evtin-trud-ne-se-pravi_news106631.html

 

И още за сведение на широката публика, българските морски параходи - стари корита за бракуване, бяха приватизирани през 2008 г. от компанията KG Maritime Shipping, собственост на двамата brothers (англ., братя). За справка погледнете и един от най-авторитетните индекси на морския бизнес:  tps://www.investing.com/indices/baltic-dry-historical-data .

 

Според виц.премиера Вал.Сим., досега половината кораби на БМФ-то били нарязани на скрап и: "От персонал 2360 човека, които трябва да имат на десетата година - догодина, 2018 г., към момента имат 124 работещи и всичко това не е основание за прекратяване на приватизацията, можете ли да си представите?"  (Нова tv)

 

В качеството си на реформатор-държавник от новата колаборация  „Борисов3” , кабеларният тв-специалист Вал.Сим. прояви (не)обяснима загриженост към очевидно заоралия в дъното кил на българското морско параходство. И затова вероятно реши да даде решителен политически тласък и да отблъсне/да предпази от корабокрушение държавата и държавността, които ще бъдат ощетени с 55 млн. лв. -  неустойка, обезсилена от Арбитражен съд при БТПП, защото приватизаторите са поискали промяна на договора  с държавата заради срив на морския транспорт и бизнес в света.

 

Ясно е, че новата битка за справедливост ще се прехвърли в съда. Очевидно е, че  „хляб и зрелища” винаги е имало и ще има, но не се знае кой в случая ще „обере пешкира” на пишман-сеира. 

 

Да Ви кажа право,  това е (ня)# КОЙ, който   е „на далавера” след поредната батална сценка на виц.премиера Вал. Сим., прехвърлена от оградата с Турция към световните морета, по които плават параходите на Домусчиеви/ Свинарови. Ще си позволя пак и пак, и пак (любима реклама!) да попитам, докога ще ни будалкат – и политиците, и бизнесмените - че всичко е в името на България. Защото те  все така безнаказано се разхлаждат в жегата на нашето недоволство с изпитаната рецепта за шотове, докато се правят, че си бият шутове, която гласи: „Кучетата си лаят, керванът си върви”.  

        

До   утре в „От бряг до бряг”

Ваш: St. Ar.

Пишете ми на: stoitza@abv.bg  

 Фарватер (на нидерландски: Vaarwater, varen – плава и water – вода) – път, безопасен в навигационно отношение, проход във водното пространство (река, езеро, море, пролив, фиорд, канал и др.), с достатъчна дълбочина и отсъствия на препятствия за преминаващите съдове.

 

 

 

 

ПЕЧАТНИ ИЗДАНИЯ    ЧЕТЕТЕ ОНЛАЙН

 

 

 

НАЙ-ЧЕТЕНИ
КАЛЕНДАР | Моля, кликнете върху 2 дати

 

© 2014 Briag News.Всички права запазени!
Web Design & SEO by Zashev Design