АПИ реши: Сдружение „Дунав мост“ ще ремонтира Дунав мост за 40 млн. лева

Общество
27.11.2023 | 14:36 ч.

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) определи  ДЗЗД „Дунав мост“, с партньори „ГБС – Инфраструктурно строителство“ АД и „Пътинженеринг“ АД, да извършат основния ремонт на българската част на Дунав мост. Предложената обща цена за изпълнение на поръчката е в размер на 37 397 689 лв. без ДДС.

Това става ясно от публикуваното решене, което е  взето на 15 ноември 2023 г.  

Кандидатите за поръчката бяха три. Освен победителите, останалите двама участника бяха: ДЗЗД "Данубиус" с оферта за 47 879 985 лева и „Парсек груп“ ЕООД с 21 897 999 лева. АПИ смята, че кандидатът  с най-ниската оферта не е доказал ниската цена и е отстранен от участие в процедурата.

По цялата дължина на разглеждания участък има положени стоманени предпазни огради, които са в незадоволително състояние. През 2011 г. е направен ремонт и е положена нова асфалтобетонова настилка от два пласта: износващ слой от асфалтобетон – тип „сплимастик“ с дебелина 4 см; асфалтобетон с полимер модифициран битум с дебелина 6 см.

Състоянието на пътната настилка към момента е незадоволително. По повърхността на настилката има мрежовидни пукнатини, единични надлъжни и напречни пукнатини, дупки, кръпки, слягания и коловози. Равността на покритието е лоша. Лентите за движение са 2 x 3,50 = 7,00м, а широчината на тротоара варира от 2,50 до 4,90.

Отводняването на пътното платно в естакадната част се осъществява посредством напречни и надлъжни наклони, отвеждащи водата в изградена колекторна система, която има за цел да я изведе извън моста. Отводняването на пътното платно в централната част на съоръжението се осъществява посредством напречни наклони, отвеждащи водата в изградена колекторна система, която има за цел да я изведе извън моста.

В проектното решение се предвижда ремонт на конструкцията на настилката, както и изцяло подмяна на съществуващите предпазни огради с нови ограничителни системи по цялата дължина на обекта. Също така се предвижда поставянето на 2 нови двойни терминала от двете страни на пътя.

Що се отнася до железопътната част на моста, за релсите отговаря Национална компания "Железопътна инфраструктура", която до сега не е обявявала публично планове за ремонт.

 Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 730 календарни дни. Изискването на АПИ към бъдещия изпълнител е при стартиране на ремонтните дейности да не се спира движението по Дунав мост. Работният процес трябва да е организиран така, че трафикът да преминава безопасно в едното платно.

 


 
Печатни издания

 

     

  

Най-четени

Виц на деня

АРХИВ | изберете две дати

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.