Броят на жертвите от влаковата катастрофа в Гърция расте, железничарите обявиха стачка

Свят
02.03.2023 | 07:12 ч.

Продължава спасителната операция след катастрофата между два влака късно вечерта във вторник в Централна Гърция.

При сблъсъка между пътнически и товарен влак по потвърдени данни са загинали 38 души, но според някои сведения броят на жертвите е достигнал до 42. От хоспитализираните 72 ранени в болница остават 57, от които 6 в интензивно отделение, предава БТА.

 По неофициални информации все още остават пътници, които са в неизвестност. Броят им може да достигне до 40, съобщи NOVA.

Смята се, че трагедията е причинена от човешка грешка. Задържан е бил началникът на гарата в близкия град Лариса, който е направил пълни самопризнания. Той е разбрал, че е допуснал съдбоносна грешка и е насочил двата влака един срещу друг по една и съща линия, когато е научил за катастрофата.

Гръцкият министър на транспорта Костас Караманлис подаде оставка,  а правителството обяви тридневен траур.

В обръщение към нацията тази вечер гръцкият премиер Кириакос Мицотакис изрази благодарност към спасителните екипи от бързата медицинска помощ, гражданската защита и полицията, както и от местите власти. Той съобщи, че за временен министър на транспорта на мястото на Караманлис е определен държавният министър Йоргос Герапетритис.

Мицотакис обеща, че виновните ще си понесат отговорността, но и призова за единство в усилията да не се повтаря подобна трагедия в бъдеще.

Всички влакове по маршрутите на основната гръцка железопътна компания „Хеленик трейн“ (Hellenic Train) в четвъртък няма да се движат, след като Гръцката федерация на железопътните служители обяви 24-часова стачка.

Повод за стачката е катастрофата между два влака във вторник късно вечерта в Централна Гърция, при която по последни данни на противопожарните служби загинаха 42 души, голяма част от които младежи на възраст 20-30 години. Броят на жертвите може и да се увеличи, защото по данни на противопожарните служби не е известна съдбата на 19 души. Към общата покруса се добавя и обстоятелството, че част от жертвите трябва да бъдат идентифицирани чрез сравняване с ДНК материал, предоставен от техни близки. „Прото тема“ съобщава, че до момента генетичен материал са дали 53 души.

Според гръцките железничари в основата на трагедията стои лошото състояние на железопътната инфраструктура в страната.

„Пренебрежението, което трайно демонстрираха правителствата към гръцките железници, доведе до трагедията в Темпе. За съжаление непрекъснатите ни искания за назначаване на постоянен персонал, по-добро обучение, но преди всичко за въвеждането на съвременни технологии за безопасност, постоянно бяха хвърляни в кошчето за боклук“, се казва в позицията на синдиката, цитирана от АНА-МПА.

Василис Завоянис, представител на служителите в Управителния съвет на компанията, каза за „Катимерини“, че основният проблем на жп линията Атина – Солун, на която стана катастрофата, е, че не работи сигнализацията и дистанционното управление, а всичко е оставено в ръцете на човешкия фактор. „Влаковете ни работят по същия начин, както преди 30 години. За да ви го кажа образно, това е все едно имаме дупка пред дома си. Знаем къде е и винаги я избягваме, но в някакъв момент падаме в нея. Това стана и в този случай“.

В момента наказателно преследване е започнало срещу началника на гарата в град Лариса, който е признал, че той е допуснал фаталната грешка, която е поставила насрещно движещи се пътнически и товарен влак на една и съща линия.

Косвена връзка между катастрофата и състоянието на гръцките железници направи и министърът на транспорта Костас Караманлис, който подаде оставка в сряда. Той заяви, че преди 3,5 години правителството е заварило железопътния транспорт в състояние, което не подобава на 21-и век и за съжаление положените усилия в този период не са били достатъчни, за да предотвратят подобен инцидент.

Още по темата

         

Коментирай

 

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.