Продължава спасителната операция след катастрофата между два влака късно вечерта във вторник в Централна Гърция.
При сблъсъка между пътнически и товарен влак по потвърдени данни са загинали 38 души, но според някои сведения броят на жертвите е достигнал до 42. От хоспитализираните 72 ранени в болница остават 57, от които 6 в интензивно отделение, предава БТА.
По неофициални информации все още остават пътници, които са в неизвестност. Броят им може да достигне до 40, съобщи NOVA.
Смята се, че трагедията е причинена от човешка грешка. Задържан е бил началникът на гарата в близкия град Лариса, който е направил пълни самопризнания. Той е разбрал, че е допуснал съдбоносна грешка и е насочил двата влака един срещу друг по една и съща линия, когато е научил за катастрофата.
Гръцкият министър на транспорта Костас Караманлис подаде оставка, а правителството обяви тридневен траур.
В обръщение към нацията тази вечер гръцкият премиер Кириакос Мицотакис изрази благодарност към спасителните екипи от бързата медицинска помощ, гражданската защита и полицията, както и от местите власти. Той съобщи, че за временен министър на транспорта на мястото на Караманлис е определен държавният министър Йоргос Герапетритис.
Мицотакис обеща, че виновните ще си понесат отговорността, но и призова за единство в усилията да не се повтаря подобна трагедия в бъдеще.
Всички влакове по маршрутите на основната гръцка железопътна компания „Хеленик трейн“ (Hellenic Train) в четвъртък няма да се движат, след като Гръцката федерация на железопътните служители обяви 24-часова стачка.
Повод за стачката е катастрофата между два влака във вторник късно вечерта в Централна Гърция, при която по последни данни на противопожарните служби загинаха 42 души, голяма част от които младежи на възраст 20-30 години. Броят на жертвите може и да се увеличи, защото по данни на противопожарните служби не е известна съдбата на 19 души. Към общата покруса се добавя и обстоятелството, че част от жертвите трябва да бъдат идентифицирани чрез сравняване с ДНК материал, предоставен от техни близки. „Прото тема“ съобщава, че до момента генетичен материал са дали 53 души.
Според гръцките железничари в основата на трагедията стои лошото състояние на железопътната инфраструктура в страната.
„Пренебрежението, което трайно демонстрираха правителствата към гръцките железници, доведе до трагедията в Темпе. За съжаление непрекъснатите ни искания за назначаване на постоянен персонал, по-добро обучение, но преди всичко за въвеждането на съвременни технологии за безопасност, постоянно бяха хвърляни в кошчето за боклук“, се казва в позицията на синдиката, цитирана от АНА-МПА.
Василис Завоянис, представител на служителите в Управителния съвет на компанията, каза за „Катимерини“, че основният проблем на жп линията Атина – Солун, на която стана катастрофата, е, че не работи сигнализацията и дистанционното управление, а всичко е оставено в ръцете на човешкия фактор. „Влаковете ни работят по същия начин, както преди 30 години. За да ви го кажа образно, това е все едно имаме дупка пред дома си. Знаем къде е и винаги я избягваме, но в някакъв момент падаме в нея. Това стана и в този случай“.
В момента наказателно преследване е започнало срещу началника на гарата в град Лариса, който е признал, че той е допуснал фаталната грешка, която е поставила насрещно движещи се пътнически и товарен влак на една и съща линия.
Косвена връзка между катастрофата и състоянието на гръцките железници направи и министърът на транспорта Костас Караманлис, който подаде оставка в сряда. Той заяви, че преди 3,5 години правителството е заварило железопътния транспорт в състояние, което не подобава на 21-и век и за съжаление положените усилия в този период не са били достатъчни, за да предотвратят подобен инцидент.
България 01.03.2023 | 15:41 ч.
Свят 01.03.2023 | 14:57 ч.
България 01.03.2023 | 11:38 ч.
Свят 01.03.2023 | 07:20 ч.
Коментирай