Драгомир Драганов: Държавата трябва да субсидира транспорта в малките общини

Политика
28.01.2024 | 17:22 ч.

Драгомир Драганов е роден през 1958 г. в  Бяла. Член е на СДС от 1990 г., областен председател на СДС от 2015 г. и член на НИС от 2006 г. Бил е заместник-кмет и изпълняващ длъжността кмет на община Бяла в периода от 1991 г. до 1995 г. От 2003 г. до 2007 г. е общински съветник в Две могили, а от 2007 г. до 2011 г. -  кмет на Общината. От 2019 г. до избирането му за депутат в 48-то НС е бил общински съветник в Община Две могили. Депутат от коалиция ГЕРБ-СДС в 48-ото и в 49-ото Народно събрание.

 

Лилия Тентениева

 

- Г-н Драганов,  на 25 януари т.г. отново се заклехте като депутат, този път в 49-ото Народно събрание. За кои каузи за Русенска област ще се борите в този парламент?

- Депутатът трудно може да промени законодателство или да влияе на изпълнителната власт, затова моята цел е да ангажирам ръководството и част от парламентарната група с проблемите на Русе. Само ако се ангажира парламентарната група, която е най-голямата в парламента,  тогава може да се решат проблемите. Другото, което трябва да направим, е да се обединим всички 7 депутати от Русенска област да работим заедно.  Досега съм се срещнал с Мартин Димитров и с Ализан Яхова. Имаме договорка да работим заедно по най-наболелите проблеми не само на Русе, но и на областта. А това са чистотата на въздуха, миризмите, транспортът, Дунав мост, приемането ни в Шенгенското пространство. Мога да поставя проблем, който не е само за нашата област, но и за други области – и това е транспортът в малките общини.

Не им се отпускат субсидии, средства получават само планинските и граничните области. Тези общини, които не граничат с Дунава и не са планински, не вземат субсидии за транспорт и голяма част от тях са без обществен транспорт. Така че трябва да се промени това постановление. Конкретен пример е община Две могили, където две години не пътува автобус и така 7 села остават откъснати. Там са повече възрастни хора, имат нужда от достъп до лечение, до лекарства, дори до банкомат. Държавата трябва да подпомогне общините в тази дейност. Може да не е всекидневен транспорт - два, три пъти в седмицата, но да го има.

- Ще има ли решение на проблема с тировете на Дунав мост и претенциите на земеделците заради вноса на зърно от Украйна, доколкото това касае и нашия граничен пункт?

- Докато се направи магистралата Русе-Велико Търново трябва да се изградят още паркинги по трасето, по което минават тировете. Вторият мост ще е готов след 4-5 години, дотогава този поток трябва да бъде овладян. Що се отнася до  фериботната линия, сега очакваме румънската страна, това е въпрос на междуправителствени отношения. А ако пък летището стане международно, ще имаме полза от това частично влизане в Шенген.

Себестойността на земеделската продукция е много по-ниска, кара нашите земеделци да продават продукцията си на загуба или на по-ниски цени. Трябва условията, които важат за европейските държава, да важат и за Украйна, или да се въведе мито.

- А трябваше ли да приемаме това частично влизане?

- Мисля, че е по-добре, отколкото нищо. Все пак влизаме в структурите на шенгенското пространство, можем да издаваме визи, да получаваме информация. Може би трябваше още по-голямо настояване не само от нашето правителство, но и от другите държави да имаме дата за пълно присъединяване.  

- Доколко частичното ни приемане в Шенген ще повлияе положително на Русе заради р. Дунав или ще понесем щети от това решение?  

- Трябва да направим едно запитване до Министерския съвет защо България влиза в Шенген по въздух и море, а не по река Дунав. Реката свързва редица европейски държави, туристическият поток е малък, но за сметка на това главно пътуват товари. Затруднява се бизнесът и на българите, и на другите държави, които ползват реката за транспорт. Трябва да се пита правителството на Австрия защо не ни се позволява да се ползва реката за икономически цели. Може би защото водата не е солена? Това трябва да се договори на правителствено ниво, това е дискриминация, която затруднява, макар и частично износа на наши стоки и вноса. Вместо да се облекчава, се затруднява бизнесът.

- Предстои ротация на кабинета. В Русе СДС обяви, че иска министерски пост. Кое министерство партията смята за подходящо и има ли вече конкретен човек за поста?

- Предстои ротация на 6 март. Ако политическите ръководства на ГЕРБ-СДС и на ПП-ДБ се договорят в МС да има политически лица, това са Мария Габриел и Асен Василев. Ако се реши да има представители на политическите партии, ние ще имаме кандидат. Това е председателят на СДС Румен Христов, който е бил министър, зам.-министър на земеделието, доктор на науките. Ако се реши, това ще е нашето предложение  - или земеделието, или икономиката. Христов има широк профил. Ще имаме предложение и за регулаторните органи. Имаме подготвени кадри.

- Ще имате ли предложение за кандидатура или кандидатури за евродепутати, предстои ли разглеждането на този въпрос или вече е решено?

- Да, ще имаме предложения, ще искаме престижно място. Ще се явим с ГЕРБ заедно. Имаме 4 кандидатури, една от тях е Александър Йорданов, който и сега е евродепутат. Другият е главният секретар Илия Лазаров, но това тепърва предстои да бъде договаряно след ротацията. Нашият евродепутат ще е от редиците на Европейската народна партия (ЕНП). На 5 и 6 март ще се състои конгрес на ЕНП в Букурещ, аз ще съм част от делегатите.

- Знаете ли в кои парламентарни комисии ще бъдете?

- Това предстои да стане ясно през другата седмица. Аз влизам на мястото на Десислава Атанасова, а тя е юрист. Аз не мога да я заместя в правната и консититуционната комисия, защото съм икономист. Вероятно ще се направят някои размествания в комисиите и тогава ще стане ясно.

 


 
Печатни издания

 

     

  

Най-четени

Виц на деня

АРХИВ | изберете две дати

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.