Експерт: Минимална е вероятността за странични ефекти след втора доза "АстраЗенека"

COVID-19
08.04.2021 | 08:29 ч.

„Рискът от COVID е по-голям, отколкото от страничните ефекти от ваксинацията. При "АстраЗенека" вече има данни, макар и много малко. Ако 200 хиляди души се ваксинират, вероятността да настъпят тромбози е при един от тях”, заяви д-р Аспарух Илиев, началник на лаборатория в Берн, в ефира на „Здравей, България”.

Неговият съвет е всеки да се ваксинира по възможно най-бързия начин, независимо с коя ваксина. Д-р Илиев сподели за четири случая на хора, които са чакали по-добра ваксина, а в момента са в тежко състояние в болница.

„За сега имаме информация, че подмяна на ваксини е възможна, но още се извършват проучвания. ЕМА препоръчва да няма ограничения на ваксинирането с този препарат. Големият въпрос е дали имаме алтернатива на този продукт или не. Факт е, че в Европа нямаме достатъчно ваксини, а "АстраЗенека" е един от основните стълбове на имунизацията. При риск 1 към 100 от смъртност при COVID, честота 1 към 100 хиляди е много ниска”, смята специалистът.

Според него не е правилно след първа доза от "АстраЗенека", втората доза да е от  друг препарат. Д-р Илиев подчерта, че ако след първа доза от ваксината на „Оксфорд” не са се проявили странични ефекти, вероятността това да се случи при втората доза е минимална. Той обясни, че няма нито необходимост, нито доказателства, че трябва да се пият лекарства за разреждане на кръвта след имунизация.

Още по темата

Коментирай

 
Печатни издания

  

 

   

 

     

 

 

Най-четени

Виц на деня

АРХИВ | изберете две дати

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.