На сесията на 21 май общинският съветник от ГЕРБ Алисе Муртезова ще постави въпрос към общинската администрация кога ще бъде подменен амортизираният и остарял автопарк на градския транспорт, както стана ясно на пресконференцията, дадена от местната структура на партията по-рано.
"В 21 век, стремейки се към екологични норми, чист въздух и чиста околна среда, в целия град се движат автобуси на по 30-40 години. Ще бъде ли забранена употребата им и кога ще се случи това?", задава въпроса си към кмета Пенчо Милков и председателя на Общинския съвет Иво Пазарджиев Муртезова.
Тя посочва, че в целия Европейски съюз не се допускат превозни средства от градския транспорт със сертификат по-нисък от евронорма 05, докато тези, които се движат по русенските улици, включително централна градска част, са с много по-нисък сертификат от евронома 05, като те доказано замърсяват въздуха.
Муртезова обобщава, че в гражданите буди недоумение и фактът - как точно тези автобуси и тролейбуси, които са в трагично състояние и често аварират, са преминали през технически прегледи?
"През октомври месец беше обявена обществена поръчка за закупуване на нови тролейбуси и електробуси. Те следва да бъдат закупени със средства, осигурени по оперативна програма “Околна среда”. Стойността на новите превозни средства – 15 тролея и 20 електрически автобуса, е над 43 млн. лева. Шест месеца по-късно, Русе все още няма модерен и екологичен транспорт. На какво се дължи това забавяне и кога се очаква доставката на новите превозни средства?", пита още общинският съветник от ГЕРБ и допълва, че докато чакаме новите електрически автобуси и тролеи, чужденците – гости на нашия град, се снимат с настоящия ни остарял автопарк като атракция, което е срам за иначе европейския Русе.
Политика 19.05.2020 | 11:52 ч.
Коментирай