За Великден имаме амбицията да пуснем движението в две части по две магистрали, каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков пред БНТ. Едната е частта от Ботевград към Мездра, 7 км и половина, обходът на Новачене – движението там е изключително интензивно, посочи той. Другият участък е от магистрала „Европа“, участъкът е също около 7 км и това е частта, която е непосредствено пред КПП „Калотина“.
Обходът на Бургас също може да бъде пуснат за великденските празници.
Министърът на регионалното развитие отбеляза, че е важно строителството на повече магистрали, но то трябва да е по различен начин в икономически аспект, предава БТА.
„Трябва да се замислим да променим икономическия механизъм. Неслучайно говоря, че една от възможностите е част от магистралите да бъдат строени на концесия. Тогава концесионерът не може да краде от себе си. Тогава става наистина изключително прост контролът на магистралите и няма да харчим огромни средства от бюджета на държавата“, обясни Иван Шишков.
Според него при бъдеща концесия на практика концесионерът ще инспектира сам себе си. Ако построи магистралата некачествено и я поддържа 30 години - едно е да направи един ремонт за 30 години, друго е да направи пет, обясни той.
Проектите, които могат да бъдат направени по този начин, според министъра са тунелът под Петрохан и магистрала „Рила“ - връзката между Ихтиман, Самоков, Дупница и продължението към границата с Република Северна Македония.
Шишков засегна и въпроса за размера на тол таксите. Решението е да се въведат различни ставки в зависимост от километрите, които изминават водачите.
Увеличението на таксите беше отложено веднъж, за да се изработи справедлив механизъм, уточни Шишков.
"Тези, които карат по-малко по нашите пътища, на практика ще плащат повече от тези, които изминават повече километри. Тези камиони, които захранват основно нашите магазини, на практика ще плащат по-ниска такса, а транзитните ще плащат по-висока такса. Отлагане на това решение не може да има повече. Хората, които ползват определена инфраструктура, е логично да я плащат, за да може тя да се самофинансира и издържа", посочи Шишков.
Коментирай