Шампионът по културизъм Станислав Събев: Ако чинията ви е цветна като дъга, значи имате разнообразно хранене

Лайфстайл
14.12.2020 | 14:15 ч.

 

 

Станислав Събев е фитнес експерт и шампион по натурален културизъм. Роден е в Русе, където завършва Техникума по дървообработване и вътрешна архитектура. През последните 10 години със семейството си живее и работи в Лас Вегас, щата Невада.

Още като ученик в него се запалва любовта му към културизма и прекарва свободното си време в библиотеката, за да чете книги и учебници на руски за културизъм, хранене и упражнения. В САЩ завършва Академия за спортна медицина, има дипломи и от редица курсове и майсторски програми за коучинг в спортното хранене. Работил е с представители на шоу бизнеса, на науката , както и с негови  последователи от социалните мрежи. Активно развива един от най-големите фитнес Ютюб канали на български език "stan sabev".

Помогнал е на стотици хора да живеят и тренират по начин, който им позволява да са в отлична форма и поддържат крепко здраве през активната част от живота си. Методът му включва систематична промяна на навиците, тренировка с тежести и многообразни хранителни подходи за различните нужди на хората.

Станислав Събев успява да достигне до много хора, които обичат спортуването и се грижат за физическата си форма. Чрез пълноценния подход на Станислав обаче те се развиват и като успешни и полезни личности.   

                                                             

- Каква беше причината да заминете за Америка?

- Заминах за Америка, защото исках да бъда персонален треньор, а САЩ е мястото, където тази професия се е зародила и развила. Исках да черпя опит от извора, а не от волни интерпретации, намерени в книги или видео материали. Освен това през онова среме аз вярвах, че човек трябва единствено да прави това, което обича. А аз обичах да тренирам и да се уча на неща, които ме интересуват. Последната част от решението ми да замина беше изключително неприятна зима в България и по-специално в Русе. Винаги съм си мечтал да живея на място, където е топло целогодишно. Сега си давам сметка, че и на места като Лас Вегас през зимата е студено, защото пък тялото се изнежва, но все температурата пак не пада до минус 25 градуса.

- С какво се занимавате и как успяхте да се реализирате толкова успешно в Лас Вегас?

-Занимавам се с хора, които искат да свалят телесно тегло, да тренират с тежести и понякога работя с такива, които искат да участват в състезания по натурален културизъм. Тук му казват “Коуч”, което не е точно треньор или инструктор. Работата ми е онлайн и с клиентите работя по този начин. Затова мога да кажа, че мястото, на което живея, няма значение за работата ми. За да я промотирам, развивам Ютуб канал, който отнема много време, енергия, знания и средства. Покрай него започнах да развивам нова страст, а именно - правене на кратки филми, видео, рекламни материали и маркетинг в социалните мрежи. В наши дни  са нужни много умения и желание да се учиш, за да можеш да стоиш пред очите и в съзнанието на клиентите, иначе те забравят. Шварценегер го е казал най-добре: “Може да имаш най-добрия продукт или услуга, но ако никой не знае за това, нямаш нищо”. В обобщение, интересува ме как да остана актуален с това, което правя и да разширявам аудиторията си. Това изисква постоянно да уча и прилагам нови и нови умения към арсенала ми.

- Какви упражнения и хранителни навици бихте препоръчали за поддържане на здравето в условия на пандемия при домашни условия?

- Ежедневно движение, чист въздух, контролиране на стреса и качествена храна. Разходки, крос, походи в планината и упражнения от типа физ.зарядка са чудесни и дават сила и настроение, а също и по-дълбок и пълноценен сън. Храната да бъде пълноценна и разнообразна. Имам предвид яжте чисти меса без мазнина от всякакъв животински произход за необходимите ни за растеж протеини и аминокиселини. От варивата препоръчвам бобови култури, ориз, картофи, зеленчуци за фибри и въглехидрати или с други думи за енергия. И на последно място, но не по значение - ненаситени мазнини от растителен или животински произход, като рибено масло “Омега 3” мастни киселини или студено пресован зехтин, ленено мастни и др., но в много ниски дози. 6 таблетки „Омега“ по 1000 мг с храната или по чаена лъжичка от олиата към салатите. Ако чинията ви изглежда цветна като дъга, то най-вероятно имате достатъчно разнообразно хранене.

- Можете ли да ни дадете някои прости напътствия, за да се чувстваме здрави?

- Ако искате да сте здрави, ще се наложи да си лягате рано и да спите на тъмно за поне 8 часа. Да се храните разнообразно, но да не преяждате често. Тези прости съвети, в добавка на съзнателно намален стрес, ще направят чудеса за ендокринната ви система и няма да имате проблеми с теглото или здравето, или ако ги имате, ще намалеят и изчезнат.

Ако хората искат да тренират у дома ли навън, нищо не може да замени 15–30 минутен крос на чист въздух, три пъти в седмицата, който да повиши обмяната на веществата. Така ще можете да хапнете малко повече, или да загубите мазнина малко по-бързо. Лицевите опори и клековете са основата на силовото и функционално развитие на всеки. Изпълнете ги три пъти в седмицата през ден и аз няма да съм ви нужен.

Ето конкретна програма с увеличаваща пирамида с клек или лицева опора. Започнете с един клек и веднага след това лицева опора. След това направете два клека и две лицеви опори, и така повтаряте до десет. Тази програма, изпълнена три пъти в седмицата, ще ви даде сила, мускули и жизненост, които сте забравили, че имате.

- Как се отразява на Вашето семейство тази усложнена здравна и социална ситуация?

- Отразява ни се много добре, имаме  още повече време да сме заедно с нашия син Алекс, който в момента е на 3 години и половина и само след още една ще тръгне по градини и училища. Това е много удовлетворяващо за мен. Кара ме да се чувствам като добър баща, какъвто искам да бъда. Сега това ми е целта и пътят в живота занапред.

- Бихте ли ни разказали случка от Вашия опит с клиент, който благодарение на Вас е променил живота си в по-добра посока?

- Не знам дали съм променил живота на хората след като са загубили тегло или са натрупали мускули и са спечелили медал. Но имам реален случай с приятелка, която живееше в Хюстън, Тексас. Много красива, но малко по-пълничка от колкото на нея й харесваше. За да имате идея - около 10 килограма над желаното от нея тегло. Това й създаваше проблеми със самочувствието, а в резултат на това имаше трудности с интимните си партньори и допълнителен стрес на работа. За капак на всичко, си мислеше, че, понеже бяга през ден, ще може да си позволи да приема любимите си “здравословни” мега калорийни шейкове. Реално те не й даваха нищо друго освен празни калории, от които да пълнее и които да й помагат да се справя със стреса на живота - живот на сама жена в брутално капиталистическа държава. В допълнение към всичко това, тя беше натрупала и огромен дълг, в размер на 30 хиляди долара към банките, което само влошаваше нещата със стреса върху психиката на тази млада дама.

Когато я видях в Лас Вегас, й предложих да й помогна. Споделих какво си представям да се случи и какви са евентуалните стъпки. В резюме, те изглеждаха нещо от този род: да се премести в Лас Вегас заради много по-големия шанс за пробив с външност в хотелиерската индустрия, ресторантьорство и др. Второ, да започне интензивна “състезателна програма”, за да загуби това тегло и стане конкурентна на пазара. Трето, да си намери работа, която да пасва на новия й начин на живот, но и да може да си изплаща сметките. И четвърто – започваме след  четири седмици.

Точно както го планирахме, жената се премести и започнахме работа. За шест седмици тя загуби 10 килограма, намери си работа в магазин за луксозни дамски костюми, а няколко месеца по-късно на едно плажно парти се запозна и с настоящия й съпруг, милионер, с който са все още заедно и имат прекрасна дъщеря на една годинка.

Ето какво направихме, за да имате представа. Диетата й представляваше въглехидратна ротация. Най-просто казано, това е когато без никакви преработени храни, за три дни въглехидратите или варивата прогресивно се намалят, а на четвъртия ден се върнат до базово ниво, индивидуално за всеки. Храненията й бяха не разнообразни и шест на ден. Няма как да се постигне такава промяна, за толкова кратко време със сладки приказки за “здравословни десерти”!

Тренировките й бяха с тежести, 5–6 в седмицата за по час, а аеробната работа или кардиото всеки ден. Стартирахме с 30 минути и прогресивно достигнахме до 45. За по-запознатите, кардиото беше смес между слабо и силно интензивно. Или си представете ходене за слабо, а спринт - за силно интензивно кардио.

Теглото й се стопи на почти равни интервали от по 1,5 килограма на седмица. Това е много добър и не типичен резултат, но се случи.

Дали тези десет килограма са причината за тази промяна? Не мисля! Но склонността й да се променя, да действа дръзко, да предизвиква себе си и да рискува, й донесоха живота, който искаше, и тя го запази досега. Но питам уважаемия читател - щеше ли да й е по-тежко да постигне всичко това с 10 килограма повече?

Искам да кажа, че цялата наука за хранене, тренировките, здравето и т.н., трябва да бъдат допълнение към живота, към който се стремим, а не да ни бъдат самоцел.

 

Интервюто взе Дарин ПЕЕВ

 
Печатни издания

  

 

   

 

 

     

 

 

Най-четени

 

 

 

Виц на деня

Като стъпиш върху кантара,

разбираш как бързо

времето леПи...

АРХИВ | изберете две дати

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.