Шефът на КЗП: Следете за нелоялни промоции

Общество
15.09.2021 | 08:19 ч.

"Търговците се опитват да предлагат различни комбинирани продукти, затова целта беше да се установи дали не се прилага една нелоялна практика - когато комбинираните стоки се представят на промоционална цена, дали няма да се окаже, че ако ги загупите отделно, те ще излязат на по-ниска цена". 

Това обясни в сутрешния блок на БНТ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Той уточни, че тази година провеждат традиционна си кампания с акцент почти изцяло върху онлайн предлаганите стоки и услуги за подготовката на учениците за първия учебен ден

"Разбира се, че всяка стока, която даде дефект, може да бъде рекламирана, независимо дали в търговски или онлайн магазин и няма значение, дали е закупена в пакет или не", подчерта Маргаритов. Според него тази година всичко изглежда нормално, вече нямаме такъв тип специфични нарушения, каквито сме хващали в предишни периоди, допълни Маргаритов.

Той обясни, че в условията на пандемията и затягането на мерките все повече потребители се ориентират към по-малки селища и обекти за настаняване.

Това кара собствениците на тези обекти да поставят марка за къща за гости, без да отговарят на необходимите изисквания за това. Експертът допълни, че от Комисията за защита на потребителите се сблъскват и с много случаи, в които такива обекти се рекламират като СПА и уелнес центрове, което обаче изисква да бъдат сертифицирани.

Маргаритов е категоричен, че не е достатъчно "да имате един килер, в който да тече малко по-гореща вода и вие да го рекламирате като парна баня".

Още по темата

Коментирай

 

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.