Вижте какви опасности ни дебнат по време на кампанията "Черен петък"

Общество
07.11.2019 | 11:43 ч.

Кампанията „Черен петък” добива все по-голяма популярност и в България. Тази година тя е обявена за 29 ноември, естествено петък.

 

В нея се включват от големи търговски центрове до малки квартални магазини, които анонсират привлекателни проценти намаление. Очакванията на хората са да пазаруват по-изгодно, съобщават от Комисията за защита на потребителите.

 

За да се предотвратят злоупотребите на търговците и да не бъдат накърнявани интересите на гражданите, Комисията за защита на потребителите (КЗП) извършва масови проверки в цялата страна.

 

Експертите предупреждават хората да не се изкушават от високите проценти отстъпки, тъй като е възможно намаленията да не са реални, както и да не позволяват да бъдат обвързани в дългосрочни, неизгодни за тях отношения.

 

По думите на председателя на КЗП Димитър Маргаритов в интервю за Bulgaria ON AIR се наблюдава група способи, с които някои търговци пробват да заблудят потребителите при кампаниите за намаление и тези способи се дължат на развитието на дигиталния пазар, на общуването в социалните мрежи и платформи.

 

„Това са опитите на търговците чрез нов тип маркетингови стратегии например да привличат известни личности или да създават заблуждение у потребителите, че са привлекли такива личности, които дават положителна оценка за предлаганите от тях продукти“, посочи Маргаритов. Той обясни, че самоволното използване на чужди самоличности с такава цел е на границата между престъплението и административното нарушение на потребителското законодателство. 

 

По думите му продължават да се срещат и класическите прийоми от типа на поставянето върху витрините на големи проценти отстъпки, които обаче важат за много малко стоки в обекта, неспазването на минималните и максималните по закон срокове за периода на намалението и т.н. „Това са все неща, с които и ние като контролен орган, предполагам и част от потребителите, сме се сблъсквали в годините“, добави Маргаритов.

 

В дните около „Черния петък“ КЗП обикновено извършва 200-300 инспекции, като в около 10-15% от случаите се установяват различен тип нарушения. Инспекторите следят пазара поне един месец преди началото на кампанията, за да може да се провери верността на намалението. 

 

„Ние като потребители понякога се предоверяваме повече на процентите, отколкото на реалните стойности и сме склонни да вземаме прибързани решения само защото ни се струва, че това, което ни се предлага, е изключително изгодно и има вероятност да го изпуснем в рамките на следващите няколко минути“, отбеляза още председателят на КЗП. Според него не бива да се придава такава голяма тежест на по-краткия период за пазаруване през тази година – с 6 дни по-малко в сравнение с миналогодишния – от Деня на благодарността до Коледа. 

 
Печатни издания

  

   

 

     

 

Най-четени

 

 

 

Виц на деня

  Лекарят пита родилка:

- Кой е бащата?
  Тя:
- Не знам, беше с маска...
АРХИВ | изберете две дати