Вижте по колко евро са похарчили партиите за предизборна реклама във Фейсбук

ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2023
05.04.2023 | 20:33 ч.

Коя партия в новия парламент колко е платила за политическа реклама във Фейсбук? 

Според правилата на Фейсбук при всяка политическа реклама страницата е длъжна да посочи кой плаща за нея. Избрахме кампании в периода 4 март - 2 април. Като водещ критерий е кой дава парите според посоченото в платформата. Подкрепените кампании включват страници на кандидат-депутати и местни структури. Ако кампанията е оценена от Фейсбук на 100 или по-малко евро, сме приели, че струва 100 евро.

Най-много средства са вложили от Коалицията "Продължаваме промяната" - "Демократична България" - над 89 хиляди евро.

 

 

 

 

 

 

След тях е "Има такъв народ" - с над 40 500 евро. От ГЕРБ-СДС са отделили бюджет от почти 36 хиляди евро.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Възраждане" са похарчили над 3 хиляди и 400 евро като почти две трети от тях обаче са за реклама на страницата на лидера им Костадин Костадинов.

 

 

 

 

 

 

 

 

Неговите реклами са таргетирани - насочени най-вече към хора, които харесват Русия.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БСП е платила за Фейсбук реклама 1911 евро, но Корнелия Нинова е единственият лидер на партия, който според данните на "Мета", сам е платил рекламна предизборна кампания на официални

я си личен профил. Размерът е 6805 евро.

Източник: БНТ


 

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.