Вторият пилот съзнателно е разбил самолета на Germanwings

Свят
26.03.2015 | 14:32 ч.

Вторият пилот съзнателно и най-вероятно умишлено е насочил самолета на Germanwings към земята, което е довело до разбиването му във френските Алпи и смъртта на 150 души. Това съобщи на специална пресконференция френският прокурор Брис Робен, предаде БТВ. Според прокуратурата в Марсилия не може да се говори за терористичен инцидент. Френската прокуратура потвърди информацията, че единият пилот е останал да управлява самолета сам, тъй като капитанът е бил извън кабината, без да може да влезе в нея.

Пилотът, който е германски гражданин, е заключил капитана извън кокпита и е отказал да отвори вратата, след което е натиснал бутон, който е изпратил летателния апарат към сигурно разрушение, обясниха френските власти.

Вторият пилот е бил жив при това рязко спускане. От френската прокуратура обявиха, че той се казва Андреас Лубиц и е на 28 години. Не е имал криминално досие и няма информация да е членувал към терористична група.

Когато капитанът е правил опитите да влезе, в кабината е била пълна тишина, става ясно от записите на „черната кутия”, обясни Робен.

„Чуваме пилотът да моли помощника си да поеме контрола над самолета и след това чуваме по едно и също време седалката да се отдръпва назад и звука от затваряне на вратата”, каза още прокурорът.

„В този момент помощник пилотът е управлявал самолета сам. Докато е бил сам, той е натиснал бутоните на наблюдаващата система на полета, за да може да задейства спускането на самолета”, допълни той. По думите му действията върху уредите за височина могат да бъдат само умишлени.

По-рано днес New York Times съобщи, позовавайки се на източници от разследването, че пилотът на разбилия се самолет е бил извън кабината по време на катастрофата и не е могъл да влезе в нея. Превозвачът Germanwings засега се въздържа от коментар, но уточни, че вторият пилот е имал 630 летателни часа.

Коментирай

Ж
27.03.2015 | 00:12 ч.
Да, версията за технически проблем трябва да се изключи. Иначе... и политически, и бизнес проблем. Как може в ЕС да е произведен самолет, с който се случват технически проблеми! В стожерите на демокрацията всичко трябва да е на ниво. А и компанията-производител ще понесе загуби - поръчките могат да спаднат. Засега се отхвърля версията виновникът за аварията да е свързан с Ислямска държава, но ще видим дали трагедията на 150 души няма да се използва като повод да се удари врага. Е, може и не с ввоенни средства, атаката в информационната война също е от значение. Все по-често се убеждаваме, че в "Демократичния" свят не е проблем да се подправят факти. Медиите служат на "правилната линия" средствата нямат значение. Не виня журналистите, ако не разбират от дума и не "ценят" парите и кариерата, ще ги притиснат, ще им напомнят, че имат деца, с които може да се случат мистериозни неприятности... Хайде да опитаме да си спомним колко сериозни нелицеприятни факти сме чули за по-големите братя! Както и преди, те са прави дори когато грешат.
 
Печатни издания

  

 

   

 

 

     

 

 

Най-четени

 

 

 

Виц на деня

Като стъпиш върху кантара,

разбираш как бързо

времето леПи...

АРХИВ | изберете две дати

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.